Thang Duong Tran: Moje oblíbené místo

11.12.2014 15:18

Moje oblíbené místo je a bude především stát Vietnam.  Vietnam, místo odkud přišli moji rodiče, kteří pocházejí z města Vinh ležícího ve středu Vietnamu. Toto město je podobně velké jako Brno (možná trochu větší). Takže „vietnamské“ geny bezpochyby určitě mám, ale narodil jsem se v ČR a žiju tu. Naposledy jsem byl ve Vietnamu o prázdninách, byl to můj první let na takovou vzdálenost a samozřejmě jsem měl strach, protože jsem letěl sám bez rodičů. Vietnam je proslulý výrobou rýže. A proč se mi Vietnam líbí? Je známý svými krásnými památkami, skvělými exotickými jídly, které chutnají opravdu skvěle. Jedna z památek, která se mi nejvíce líbila, je například v Hanoi „Mauzoleum prezidenta Ho Či Mina“, ale i další památky...

Za exotické jídlo považuji třeba „hadí polévku“, kterou jsem se však bál ochutnat. Ale Vietnam má také své nevýhody. Jednou z nich je počasí, které je ve Vietnamu opravdu hrozné. Velké vedro, špatné ovzduší a k tomu hodně lidí na silnicích.

Myslím si, že vietnamští obyvatelé nejsou zrovna nějak milí, ale právě naopak. Ačkoliv – záleží na jedinci.

Letošní prázdniny jsem cestoval po jižním Vietnamu. Navštívil jsem Nha Trang, Sai gon a Da Lát, které je známo svým čajem a počasím se blíží ČR.

Za pár let plánuji Vietnam navštívit znovu, tentokrát se ale vydám na sever, kde leží například město Ha Long...