E. Nováková: Houby

02.10.2013 13:26

Rozhovor na téma houby

Jana (14 let)

1) Jíš houby?

Ne houby nejím

       2) Jaké houby se ti nejvíc líbí (jedlé/nejedlé)?

Já houby nejím, tak je i většinou neznám, ale i přes to se mi líbí některé muchomůrky.

       3) Chodíš ráda do lesa, i když houby nejíš?

            I když jsem tam dlouho nebyla, tak se mi v lese líbí.

 

Poznámka redakce: Jaký je typický Čech ve vztahu k houbám? Když rostou, nejraději by v lese spal. Nosí domů hory hub, až už je nikdo nechce. Připravuje si je na všechny možné způsoby, až se hub přejí. Zavařuje a mrazí. Potom obdarovává známé, kteří je většinou nechtějí, protože chodí taky.

 

Co je to houba?

Houba je malá věc která je hnědá, ale i oranžová. Když se to tak vezme, tak houba je malé jídlo, které roste v lese. Jednoduše se dá najít v lese.  Nejlíp se hledá ten její klobouček s bílou nožičkou. Kdybych chtěla najít houbu s červeným kloboučkem, tak čistě hledám červené hlavičky na hnědé půdě. Ale přece jenom nemusí být jenom hnědé či červené, jsou i houby jiných barev. Nejvíc se mi líbí kloboučky a to, jak jsou ze spoda trubičkované. Podle toho jsem jako malá poznávala jedlé houby a myslela si, že všechny jedovaté mají čárky.